Regulamin konkursu fotograficznego
- ewa63
- senior
- Posty: 173
- Rejestracja: 15 lis 2004, 02:46
- Imie i Nazwisko: Ewa Gawlik
- Miejsce zamieszkania/miasto/: Rybnik
- Lokalizacja: Rybnik
Regulamin konkursu fotograficznego
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO ZDJĘCIE MIESIĄCA /ROKU
1. Organizatorem Konkursu Fotograficznego jest stowarzyszenie pod nazwą Polski Klub Miłośników Dyskowców, a nadzoruje go i zabezpiecza nagrody Zarząd Klubu.
2. Osobą odpowiedzialną za techniczną organizację konkursu, merytoryczne prowadzenie, a także terminowe przesyłanie zwycięzcoom nagród, jest członek PKMD - Bogdan Mosór ( Bogdan )
3. Celem Konkursu jest prezentacja prac fotografów członków forum, a także stworzenie bazy zdjęciowej na potrzeby PKMD.
4. W Konkursie może brać udział każdy, który zajmuje się fotografią amatorsko, również członkowie Jury
5. Nadesłanie prac na Konkurs oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
6. Każdy uczestnik może nadesłać jednorazowo dwie prace
7. Fotografie można nadsyłać wyłącznie w formacie Jpeg. Do uczestnika konkursu należy wybór jakości kompresji - tak, by prace prezentowały możliwie najlepszą jakość. Uczestników fotografujących za pośrednictwem formatu RAW czy też skanujących bezstratnie swoje prace prosimy o zachowanie kopii nieskompresowanej i przedstawienie jej organizatorom konkursu na ich wyraźną prośbę. Prace (jedynie JPEGi) proszę przesyłać na adres:
mosor@poczta.fm
zachowując zasadę umieszczania jednego pliku graficznego w mailu. Ilość prac jest ograniczona do 2 wysłanych przez 1 osobę, każdą należy przesłać w osobnym mailu. Obowiązuje następujący nagłówek (TYTUŁ) maila:
Konkurs fotograficzny PKMD Zdjęcie Miesiąca / Roku
W treści maila proszę podać dane osobowe - Imię , Nazwisko i Nick z forum oraz umieścić klauzulę:
"Oświadczam, że jestem autorem i posiadam prawa autorskie do nadesłanej pracy. Zgłaszając fotografię do konkursu zgadzam się na jej bezterminowe wykorzystanie w materiałach reklamowych klubu, w tym na publiczną prezentację podczas wystaw, konkursów czy innych imprez z udziałem PKMD, a także publikacjach tworzonych pod auspicjami PKMD."
8. Minimalna wielkość fotografii to 1500 x 1500 pikseli. Preferowana - to fotografie o długości każdego boku powyżej 2000 pikseli. Należy na ten wymóg zwrócić uwagę, zwłaszcza podczas tworzenia obrazów o niestandardowych proporcjach - np fotografując bardzo długie zbiorniki. Tu także obowiązuje wspomniane minimum wysokości!
9. Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału w Konkursie prac o niskiej jakości technicznej.
10. W Konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie zostały nigdzie publikowane, ani nie brały udziału w żadnym konkursie.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac nie spełniających wszelkich wymienionych wyżej a wymaganych parametrów technicznych zdjęcia.
12. Organizator nie zwraca prac biorących udział w Konkursie, prac zdyskwalifikowanych jak również z niego wyłączonych.
13. Tematem konkursu jest dyskowiec i jego otoczenie jednak dopuszczane będą do konkursu również i oceniane inne ciekawe ujęcia z tematu ogólnie pojętej akwarystyki.
14. Termin nadsyłania prac mija 15 każdego miesiąca o godź 20.00
15. Fotografie nadesłane po tym terminie będą brane pod uwagę w następnym miesiącu jednak zdjęcia raz zgłoszone do konkursu nie mogą być zgłaszane ponownie
16. Organizator powołuje Jury Konkursu (Jury) w składzie:
a. Bogdan Mosór Członek Stały
b. max. dwóch członków powoływanych do oceny prac konkursowych jednak nie jest to koniecznością.
17. Jury wybierze wstępnie do 25 każdego miesiąca 5 prac ( w uzasadnionych przypadkach ilość ta może ulec zmianie ) które zostaną wystawione na forum do oceny przez forumowiczów drogą głosowania. Głosowanie będzie trwało do ostatniego dnia każdego miesiąca.
a ) Uczestnicy konkursu nie mogą głosować na własne zdjęcia.
b ) Z jednego IP można oddać maksymalnie dwa głosy.
18. Zdjęcie, które otrzyma najwięcej głosów otrzyma tytuł Zdjęcia Miesiąca a jego autor zostanie wyróżniony przez publikację jego zdjęcia na Forum PKMD w następnym miesiącu.
19. Zdjęcia o szczególnych walorach tematyczno - technicznych mogą być na wniosek Jury opublikowane w specjalistycznej prasie akwarystycznej. Ich autor nie otrzyma honorarium autorskiego.
20. Jury zastrzega sobie prawo wyboru dodatkowo drugiej pracy i publikowanie na Forum dwóch równoległych prac jako zdjęcia miesiąca, jeśli prace te uzyskają identyczną ilość głosów.
21. Dodatkowo Organizator Konkursu przewiduje dla autorów szczególnie cennych prac drobne upominki o wartości nie przekraczającej kwoty 50 zł. Kwota ta może zostać powiększona na wyraźne życzenie sponsora.
PKMD nie wysyła nagród za granicę.
22. Miesiąc Styczeń począwszy od Stycznia 2010 będzie miesiącem wyboru Zdjęcia Roku na zasadach podobnych jak wybór Zdjęcia Miesiąca.
23.Zwycięzcy poszczególnych Miesięcy i Roku są zobowiązani do przesłania swoich prac w pełnej rozdzielczości na płycie CD do organizatora konkursu gdyż od tego będzie uzależnione wysłanie nagrody.
24. Organizator uzyskuje prawa i zgodę na dowolną publikację nadesłanych na Konkurs prac (oznaczonych imieniem i nazwiskiem autora)
25. Organizator uzyskuje prawo do wielokrotnego umieszczania prac nadesłanych na Konkurs na wydawanych przez siebie materiałach promocyjnych klubu PKMD
26. Organizator uzyskuje prawo do wykorzystania nadesłanych prac w dowolnej postaci w celu propagowania klubu PKMD
27.Uprawnienia, o których mowa w pkt. 24 i 25 niniejszego regulaminu przysługują Organizatorowi nieodpłatnie i wynikają z oświadczenia składanego obowiązkowo przez każdego uczestnika konkursu, zgodnie z wymogiem zawartym w pkt. 7.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
28. Odpowiedzialność Organizatora wobec uczestników konkursu w zakresie wartości i ilości nagród sprowadza się do zasad określonych w niniejszym Regulaminie..
29 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy techniczne, mające wpływ na wypełnienie warunków uczestnictwa w Konkursie.
30. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności, ani nie jest strona w sporach dotyczących praw Uczestników do korzystania z adresów e-mailowych. Jakiekolwiek spory dotyczące wyżej wymienionych praw nie wpływają na zasadę, i uprawniona do otrzymania nagrody jest osoba, której dane zostaną podane Organizatorowi zgodnie z postanowieniami pkt. 2.3.
31 Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za ewentualne wady nagród rzeczowych ponosi podmiot, od którego nagrody te zostały zakupione przez Organizatora. Zdobywca nagrody będzie dochodził zaspokojenia roszczeń z powyższych tytułów bezpośrednio od sprzedawcy nagród.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
32. Zasady udziału w Konkursie określa niniejszy Regulamin.
33. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie bez powiadomienia o tym Uczestników .
Zmiany te nie mogą jednak wypaczyć głównych założeń Konkursu.
34. Organizator nie weźmie udziału w żadnej dyskusji nad aspektami proceduralnymi
ani wynikami Konkursu.
35, W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Regulaminu PKMD oraz przepisy Kodeksu
Cywilnego.
36. Organizator konkursu nie wysyła nagród za granicę.
1. Organizatorem Konkursu Fotograficznego jest stowarzyszenie pod nazwą Polski Klub Miłośników Dyskowców, a nadzoruje go i zabezpiecza nagrody Zarząd Klubu.
2. Osobą odpowiedzialną za techniczną organizację konkursu, merytoryczne prowadzenie, a także terminowe przesyłanie zwycięzcoom nagród, jest członek PKMD - Bogdan Mosór ( Bogdan )
3. Celem Konkursu jest prezentacja prac fotografów członków forum, a także stworzenie bazy zdjęciowej na potrzeby PKMD.
4. W Konkursie może brać udział każdy, który zajmuje się fotografią amatorsko, również członkowie Jury
5. Nadesłanie prac na Konkurs oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
6. Każdy uczestnik może nadesłać jednorazowo dwie prace
7. Fotografie można nadsyłać wyłącznie w formacie Jpeg. Do uczestnika konkursu należy wybór jakości kompresji - tak, by prace prezentowały możliwie najlepszą jakość. Uczestników fotografujących za pośrednictwem formatu RAW czy też skanujących bezstratnie swoje prace prosimy o zachowanie kopii nieskompresowanej i przedstawienie jej organizatorom konkursu na ich wyraźną prośbę. Prace (jedynie JPEGi) proszę przesyłać na adres:
mosor@poczta.fm
zachowując zasadę umieszczania jednego pliku graficznego w mailu. Ilość prac jest ograniczona do 2 wysłanych przez 1 osobę, każdą należy przesłać w osobnym mailu. Obowiązuje następujący nagłówek (TYTUŁ) maila:
Konkurs fotograficzny PKMD Zdjęcie Miesiąca / Roku
W treści maila proszę podać dane osobowe - Imię , Nazwisko i Nick z forum oraz umieścić klauzulę:
"Oświadczam, że jestem autorem i posiadam prawa autorskie do nadesłanej pracy. Zgłaszając fotografię do konkursu zgadzam się na jej bezterminowe wykorzystanie w materiałach reklamowych klubu, w tym na publiczną prezentację podczas wystaw, konkursów czy innych imprez z udziałem PKMD, a także publikacjach tworzonych pod auspicjami PKMD."
8. Minimalna wielkość fotografii to 1500 x 1500 pikseli. Preferowana - to fotografie o długości każdego boku powyżej 2000 pikseli. Należy na ten wymóg zwrócić uwagę, zwłaszcza podczas tworzenia obrazów o niestandardowych proporcjach - np fotografując bardzo długie zbiorniki. Tu także obowiązuje wspomniane minimum wysokości!
9. Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z udziału w Konkursie prac o niskiej jakości technicznej.
10. W Konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie zostały nigdzie publikowane, ani nie brały udziału w żadnym konkursie.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac nie spełniających wszelkich wymienionych wyżej a wymaganych parametrów technicznych zdjęcia.
12. Organizator nie zwraca prac biorących udział w Konkursie, prac zdyskwalifikowanych jak również z niego wyłączonych.
13. Tematem konkursu jest dyskowiec i jego otoczenie jednak dopuszczane będą do konkursu również i oceniane inne ciekawe ujęcia z tematu ogólnie pojętej akwarystyki.
14. Termin nadsyłania prac mija 15 każdego miesiąca o godź 20.00
15. Fotografie nadesłane po tym terminie będą brane pod uwagę w następnym miesiącu jednak zdjęcia raz zgłoszone do konkursu nie mogą być zgłaszane ponownie
16. Organizator powołuje Jury Konkursu (Jury) w składzie:
a. Bogdan Mosór Członek Stały
b. max. dwóch członków powoływanych do oceny prac konkursowych jednak nie jest to koniecznością.
17. Jury wybierze wstępnie do 25 każdego miesiąca 5 prac ( w uzasadnionych przypadkach ilość ta może ulec zmianie ) które zostaną wystawione na forum do oceny przez forumowiczów drogą głosowania. Głosowanie będzie trwało do ostatniego dnia każdego miesiąca.
a ) Uczestnicy konkursu nie mogą głosować na własne zdjęcia.
b ) Z jednego IP można oddać maksymalnie dwa głosy.
18. Zdjęcie, które otrzyma najwięcej głosów otrzyma tytuł Zdjęcia Miesiąca a jego autor zostanie wyróżniony przez publikację jego zdjęcia na Forum PKMD w następnym miesiącu.
19. Zdjęcia o szczególnych walorach tematyczno - technicznych mogą być na wniosek Jury opublikowane w specjalistycznej prasie akwarystycznej. Ich autor nie otrzyma honorarium autorskiego.
20. Jury zastrzega sobie prawo wyboru dodatkowo drugiej pracy i publikowanie na Forum dwóch równoległych prac jako zdjęcia miesiąca, jeśli prace te uzyskają identyczną ilość głosów.
21. Dodatkowo Organizator Konkursu przewiduje dla autorów szczególnie cennych prac drobne upominki o wartości nie przekraczającej kwoty 50 zł. Kwota ta może zostać powiększona na wyraźne życzenie sponsora.
PKMD nie wysyła nagród za granicę.
22. Miesiąc Styczeń począwszy od Stycznia 2010 będzie miesiącem wyboru Zdjęcia Roku na zasadach podobnych jak wybór Zdjęcia Miesiąca.
23.Zwycięzcy poszczególnych Miesięcy i Roku są zobowiązani do przesłania swoich prac w pełnej rozdzielczości na płycie CD do organizatora konkursu gdyż od tego będzie uzależnione wysłanie nagrody.
24. Organizator uzyskuje prawa i zgodę na dowolną publikację nadesłanych na Konkurs prac (oznaczonych imieniem i nazwiskiem autora)
25. Organizator uzyskuje prawo do wielokrotnego umieszczania prac nadesłanych na Konkurs na wydawanych przez siebie materiałach promocyjnych klubu PKMD
26. Organizator uzyskuje prawo do wykorzystania nadesłanych prac w dowolnej postaci w celu propagowania klubu PKMD
27.Uprawnienia, o których mowa w pkt. 24 i 25 niniejszego regulaminu przysługują Organizatorowi nieodpłatnie i wynikają z oświadczenia składanego obowiązkowo przez każdego uczestnika konkursu, zgodnie z wymogiem zawartym w pkt. 7.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
28. Odpowiedzialność Organizatora wobec uczestników konkursu w zakresie wartości i ilości nagród sprowadza się do zasad określonych w niniejszym Regulaminie..
29 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy techniczne, mające wpływ na wypełnienie warunków uczestnictwa w Konkursie.
30. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności, ani nie jest strona w sporach dotyczących praw Uczestników do korzystania z adresów e-mailowych. Jakiekolwiek spory dotyczące wyżej wymienionych praw nie wpływają na zasadę, i uprawniona do otrzymania nagrody jest osoba, której dane zostaną podane Organizatorowi zgodnie z postanowieniami pkt. 2.3.
31 Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za ewentualne wady nagród rzeczowych ponosi podmiot, od którego nagrody te zostały zakupione przez Organizatora. Zdobywca nagrody będzie dochodził zaspokojenia roszczeń z powyższych tytułów bezpośrednio od sprzedawcy nagród.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
32. Zasady udziału w Konkursie określa niniejszy Regulamin.
33. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie bez powiadomienia o tym Uczestników .
Zmiany te nie mogą jednak wypaczyć głównych założeń Konkursu.
34. Organizator nie weźmie udziału w żadnej dyskusji nad aspektami proceduralnymi
ani wynikami Konkursu.
35, W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Regulaminu PKMD oraz przepisy Kodeksu
Cywilnego.
36. Organizator konkursu nie wysyła nagród za granicę.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2008, 20:00 przez ewa63, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Regulamin konkursu fotograficznego
Pierwsza edycja zaraz teraz (pozostały 4 dni) czy dopiero w kolejnym miesiącu?EwA63 pisze:14. Termin nadsyłania prac mija 15 każdego miesiąca o godź 20.00
Rafał
-
- entuzjasta
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 cze 2007, 18:57
- Imie i Nazwisko: Jaś i Małgosia
- Miejsce zamieszkania/miasto/: Alternatyw 4
- Lokalizacja: Trzebinia
Bogdanie a ja mam pytanie z innej beczki.
Czy nie można gdzieś opublikować nadesłanych zdjęć w postaci on line ?
Z miłą chęcią chyba każdy z nas by zobaczył kto jak robi fotki i czym.
No i może raz na kwartał nagroda publiczności? W systemie głosowania.
Życzę wszystkim powodzenia a jury masę kontrowersji ))
Pozdrawiam
ps Chętnie pomogę w kwestii publikacji fotek.
Czy nie można gdzieś opublikować nadesłanych zdjęć w postaci on line ?
Z miłą chęcią chyba każdy z nas by zobaczył kto jak robi fotki i czym.
No i może raz na kwartał nagroda publiczności? W systemie głosowania.
Życzę wszystkim powodzenia a jury masę kontrowersji ))
Pozdrawiam
ps Chętnie pomogę w kwestii publikacji fotek.
- darek-dorado
- entuzjasta
- Posty: 323
- Rejestracja: 12 lip 2007, 14:47
- Lokalizacja: Krosno
- Bogdan
- zarząd pkmd
- Posty: 5568
- Rejestracja: 11 gru 2004, 07:44
- Imie i Nazwisko: Bogdan Mosór
- Miejsce zamieszkania/miasto/: Jaroszowiec k/Olkusza
- Lokalizacja: Jaroszowiec k/Olkusza
- Kontaktowanie:
W związku z podejrzeniem że może dochodzić do manipulacji przy głosowaniu na najładniejsze zdjęcie miesiąca jury w porozumieniu z Radą Forum postanowiło pkt. 17 regulaminu uzupełnić o dwa podpunkty i obecnie brzmi on tak :
17. Jury wybierze wstępnie do 25 każdego miesiąca 5 prac ( w uzasadnionych przypadkach ilość ta może ulec zmianie ) które zostaną wystawione na forum do oceny przez forumowiczów drogą głosowania. Głosowanie będzie trwało do ostatniego dnia każdego miesiąca.
a ) Uczestnicy konkursu nie mogą głosować na własne zdjęcia.
b ) Z jednego IP można oddać maksymalnie dwa głosy.
Bardzo proszę o uwzględnienie tych zmian przy głosowaniu.
17. Jury wybierze wstępnie do 25 każdego miesiąca 5 prac ( w uzasadnionych przypadkach ilość ta może ulec zmianie ) które zostaną wystawione na forum do oceny przez forumowiczów drogą głosowania. Głosowanie będzie trwało do ostatniego dnia każdego miesiąca.
a ) Uczestnicy konkursu nie mogą głosować na własne zdjęcia.
b ) Z jednego IP można oddać maksymalnie dwa głosy.
Bardzo proszę o uwzględnienie tych zmian przy głosowaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości