Pierwsza przygoda z Dyskami

Tematy ogólne w tym jak zacząć.

Moderatorzy: krisaczek, mkozubski

Castor
członek PKMD
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2023, 08:54
Imie i Nazwisko: Marek Kęsy
Miejsce zamieszkania/miasto/: Szczecin

Pierwsza przygoda z Dyskami

Post autor: Castor » 23 mar 2023, 11:26

Pierwszy post zatem - chciałbym wszystkich powitać i od razu bardzo serdecznie podziękować Wam za Wasze rady, przemyślenia i know-how.
Studiuję te forum od kilku miesięcy - dziękuję!

Coś o mnie i o moich doświadczeniach z dyskami, bardziej chyba dla potomności, swego rodzaju memento, może komuś nowemu się przyda i wyciągnie coś dla siebie. Post będzie długi, opiszę w nim swoje dotychczasowe doświadczenia i obserwacje..

Wróciłem do akwarystyki 2 lata temu, na totalnym spontanie. Nic specjalnego - molinezje i żałobniczki, fajnie to sobie pływało do czasu aż rozmnożyły mi się zbrojniki.. Dzizas.. zbiornik 240l a nowych zbrojników przyszło 63... masakra, pojechałem do sklepu oddać, patrzę a tam, pojawiło się coś nowego (dla mnie) - mega barwnego, zachwycającego... Oddałem całą swoją obsadę i przyjechałem do domu z 4 paletami i wpuściłem do swojego 240l. Bajka...

Coś tam zacząłem czytać (nie te forum), ale nie ma co ukrywać, że pierwszą wiedzę nt palet czerpałem od właściciela sklepu i youtuba.

No wrzuciłem do zbiornika te fajne rybki (ok 7cm). Skoro nowe ryby to i nowe zabawki wjechały. Przecież one muszą mieć lepszą filtrację jak usłyszałem. Zakupiłem kubeł Aquael Ultramax 1500, nowe media, nowe butelki z chemią przeróżną - głównie jakieś tetry - easy balance, ph-kh minus, witaminy, minerały, crystal water - no cała masa specyfików..