Szafka z płyty pod 1200l
- krzyś
- junior
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 13:14
- Imie i Nazwisko: Krzysztof Gawryłowicz
- Lokalizacja: Białystok
Szafka z płyty pod 1200l
Witam,
zastanawiam się nad zrobieniem szafki pod akwa 1200l z płyty wiórowej. Wiem, że lepszym rozwiązaniem jest zrobienie stelaża z profili stalowych, lecz nie wiem w jaki sposób (bardzo estetyczny)go można obudować. Widziałem wiele rozwiązań obudów stelaży, i żadna nie spełniała moich oczekiwań.
Chcę pominąć fakt zabezpieczenia samej płyt przed działaniem wilgoci z sumpa itp. Chodzi dokładniej jakich powinienem użyć grubości płyt, wiadomo że muszą one być łączone z kilku. Może ktoś posiada inf o wytrzymałości płyty wiórowej np. z Kronopola na ściskanie osiowe,przy danej wysokości i grubości płyty. Szafka dodatkowo dla efektu wizualnego z bocznej strony obłożona będzie płytą kamienną, zaś od strony frontowej blat będzie pogrubiony, stwarzając wrażenie bardziej masywnego.
A tak to planuję aby wyglądało:
zastanawiam się nad zrobieniem szafki pod akwa 1200l z płyty wiórowej. Wiem, że lepszym rozwiązaniem jest zrobienie stelaża z profili stalowych, lecz nie wiem w jaki sposób (bardzo estetyczny)go można obudować. Widziałem wiele rozwiązań obudów stelaży, i żadna nie spełniała moich oczekiwań.
Chcę pominąć fakt zabezpieczenia samej płyt przed działaniem wilgoci z sumpa itp. Chodzi dokładniej jakich powinienem użyć grubości płyt, wiadomo że muszą one być łączone z kilku. Może ktoś posiada inf o wytrzymałości płyty wiórowej np. z Kronopola na ściskanie osiowe,przy danej wysokości i grubości płyty. Szafka dodatkowo dla efektu wizualnego z bocznej strony obłożona będzie płytą kamienną, zaś od strony frontowej blat będzie pogrubiony, stwarzając wrażenie bardziej masywnego.
A tak to planuję aby wyglądało:
- marcinxcom
- senior
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:57
- Imie i Nazwisko: Marcin Janowicz
- Miejsce zamieszkania/miasto/: Internet Stargard
- Lokalizacja: internet Stargard x-com
- Kontaktowanie:
jesli krzuś planujesz baniak 1200L brutto (1000l samej wodu) + jakies 120-150kg waga samego szkla + filtracja ktora od 40-100kg po zalaniu, i nawet jak tylko 3-5cm piachu pujdzie to dojdzie jakieć około 150kg to resumując cały baniak będzie ważył około 1,5tony.
To siłą rzeczy szafka ułoży się do kształtu podłogi dosłownie ją wciśnie baniak, a niewieże że na długości 2,7m bo taki masz długi baniak podłoge masz idealnie równą, a taki dórzy cieżar nie będziesz wstanie podklinikować bo i tak się wpiją w drewno.
nie równość 5mm pomiędzy końcami wymusi dóże naprężenia.
ja mam 600ke
( http://pkmd.pl/index.php?name=PNphpBB2& ... &highlight ) << zdjęcie stare bez obsady:)
a kolega mój ma, ale inny biotop tanganika 1100l .
Obaj mamy zrobione na szfkach z drewna bez wsporników stalowych.
Ale warunek aby taki ciężar nie pracował na sklejkowych szfkach z 32mm płyt mdf ( drobny prasowny wiór ).
Zciągneliśmy część paneli zrobiliśmy szablon z drewna o wymiarach podstawy szafki i zrobiliśmy wylewke masą samop-oziomującą.
Więcej zabiegów nie trzeba było przeprowadzać baniak stoi w bloku w budownictwie wielkopłytowym.
( przeprojektuj sobie szafke o ile ci to nie przeszkadza z dzwiczkami o wymiarach 45cm wysokie aby szafka bylo o 10m niższa dodaj cokół do twojej szfki i góre z oswietleniem i okaże się że będziesz siegał do baniaka z drabinki.
- po drógie niższe szafi automatycznie będą węższe bo zmienią sie proporcje a to bi ci dało o jedną poprzeczke wiecej przy tej długości baniaka ( ten baniak co jest link 600l w/w to ma 220cm a 1100l o którym pisałem posiada 230cm długości.
-napisałem tak w skrócie jakie prblemy miałem, może moje drobne wskazówki sie tobie przydadzą które wyszły w praniu.
To siłą rzeczy szafka ułoży się do kształtu podłogi dosłownie ją wciśnie baniak, a niewieże że na długości 2,7m bo taki masz długi baniak podłoge masz idealnie równą, a taki dórzy cieżar nie będziesz wstanie podklinikować bo i tak się wpiją w drewno.
nie równość 5mm pomiędzy końcami wymusi dóże naprężenia.
ja mam 600ke
( http://pkmd.pl/index.php?name=PNphpBB2& ... &highlight ) << zdjęcie stare bez obsady:)
a kolega mój ma, ale inny biotop tanganika 1100l .
Obaj mamy zrobione na szfkach z drewna bez wsporników stalowych.
Ale warunek aby taki ciężar nie pracował na sklejkowych szfkach z 32mm płyt mdf ( drobny prasowny wiór ).
Zciągneliśmy część paneli zrobiliśmy szablon z drewna o wymiarach podstawy szafki i zrobiliśmy wylewke masą samop-oziomującą.
Więcej zabiegów nie trzeba było przeprowadzać baniak stoi w bloku w budownictwie wielkopłytowym.
( przeprojektuj sobie szafke o ile ci to nie przeszkadza z dzwiczkami o wymiarach 45cm wysokie aby szafka bylo o 10m niższa dodaj cokół do twojej szfki i góre z oswietleniem i okaże się że będziesz siegał do baniaka z drabinki.
- po drógie niższe szafi automatycznie będą węższe bo zmienią sie proporcje a to bi ci dało o jedną poprzeczke wiecej przy tej długości baniaka ( ten baniak co jest link 600l w/w to ma 220cm a 1100l o którym pisałem posiada 230cm długości.
-napisałem tak w skrócie jakie prblemy miałem, może moje drobne wskazówki sie tobie przydadzą które wyszły w praniu.
- krzyś
- junior
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 13:14
- Imie i Nazwisko: Krzysztof Gawryłowicz
- Lokalizacja: Białystok
przynajmniej, myslałem że nawet z 1800 kgmarcinxcom pisze:jesli krzuś planujesz baniak 1200L brutto (1000l samej wodu) + jakies 120-150kg waga samego szkla + filtracja ktora od 40-100kg po zalaniu, i nawet jak tylko 3-5cm piachu pujdzie to dojdzie jakieć około 150kg to resumując cały baniak będzie ważył około 1,5tony.
Akwarium stanie w nowo wybudowanym mieszkaniu, które jest w trakcie budowy. Mam więc możliwość doprowadzenie posadzki do stanu idealnego , aby uniknąć zbędnych naprężeń. Pod szafką , zamierzam położyć po całej powierzchni jak i pod samym akwarium podkład np. z karimaty. Szafka będzie zrobiona z dokładnością co do mm , aby uniknąć jakiegokolwiek pod klinowania.marcinxcom pisze:To siłą rzeczy szafka ułoży się do kształtu podłogi dosłownie ją wciśnie baniak, a niewieże że na długości 2,7m bo taki masz długi baniak podłoge masz idealnie równą, a taki dórzy cieżar nie będziesz wstanie podklinikować bo i tak się wpiją w drewno.nie równość 5mm pomiędzy końcami wymusi dóże naprężenia.
Ja też mam już podobnego typu szafkę pod akwa 680l , i teraz wiem ze została ostro przeprojektowana. Nie zaobserwowałem pod nią żadnego, nawet 0,5 mm wciśnięcia, pomimo że podłoże na którym stoi wcale nie było takie równemarcinxcom pisze:ja mam 600ke
Szafka ma wysokość 72 cm dodatkowo akwarium 65 plus pokrywa ok. 7cm, i nie mam żadnego z tym względem problemu. Fakt, prace przeprowadzam ze stołeczka, bo rączki trochę krótkie mam
O coś takiego:
a może , możesz podesłać link do tego akwa???marcinxcom pisze:a kolega mój ma, ale inny biotop tanganika 1100l.
Niestety, zastanawiam się nad tym aby ją jeszcze podnieść do 65, może 70 cm. Wymiary ą podawane od podłoża do górnej krawędzi blatu, czyli razem z nim jak i z cokołem itp. A jescze , może to ma znaczenie , głębokość ok 65cmmarcinxcom pisze: przeprojektuj sobie szafke o ile ci to nie przeszkadza z dzwiczkami o wymiarach 45cm wysokie aby szafka bylo o 10m niższa dodaj cokół do twojej szfki i góre z oswietleniem i okaże się że będziesz siegał do baniaka z drabinki.
Trochę nie bardzo to rozumiemmarcinxcom pisze:- po drógie niższe szafi automatycznie będą węższe bo zmienią sie proporcje a to bi ci dało o jedną poprzeczke wiecej przy tej długości baniaka
- krzyś
- junior
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 13:14
- Imie i Nazwisko: Krzysztof Gawryłowicz
- Lokalizacja: Białystok
na tym etapie, to tylko jeszcze rozważania, nie wykluczone że jednak zostanie ono zastosowanestanpiter pisze:Widzę że jesteś odważny, pod taki ciężar trochę żelaza dodałbym jednak
Myśl o wykorzystaniu samych płyt , wymusiły szuflady w środkowej części. Lecz w gruncie rzeczy, nic nie stoi na przeszkodzie aby przykręcić prowadnice do profili stalowych
- krzyś
- junior
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 13:14
- Imie i Nazwisko: Krzysztof Gawryłowicz
- Lokalizacja: Białystok
kolego, teraz to wygląda takTURYSTA pisze:Ładnie to urządziłeś .Ale po prawej przód przed samym korzeniem wsadził bym blyxe japonice a ten rządek zlikwidował.
Natomiast na lewo do korzenia w poprzek przymocował bym mini pelie a przed korzeniem heńka i to by ładnie grało
Ale jest fajowo Dodaj sobie potas na stracie
http://www.pkmd.pl/index.php?name=PNphp ... 9&start=30
pozdro
- marcinxcom
- senior
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:57
- Imie i Nazwisko: Marcin Janowicz
- Miejsce zamieszkania/miasto/: Internet Stargard
- Lokalizacja: internet Stargard x-com
- Kontaktowanie:
czesc pytałeś o link do tego baniaka drobna poprawka nie tanganika tylko biotop malawi ale nie o biotop tu chodzi tylko o wielkosc baniaka
http://galeria.klub-malawi.pl/details.php?image_id=7667
http://galeria.klub-malawi.pl/details.php?image_id=7667
Nie wyobrażam sobie takiego baniaka na drewienku... Mam 840L i nie ma takiej opcji, żeby postawić to na płycie. Mając profil w szafce nie przejmujesz sie kompletnie niczym. Ani kamieniami, ani tłem czy oparciem o akwa donicy do hydroponiki....
Stelaż
Szkło na miejscu:
Wstępna zabudowa:
Oraz gotowa szafka. Proszę tylko patrzeć na szafkę Samo akwarium to moje początki... A nie mam teraz zdjęcia całości a przecież nie o to w tym poście chodzi.
Mnie osobiście moja szafka wydaję się bardzo estetyczna. Pomijam fakt koloru bo akurat salon mam w kolorze Venge. Sama prostota tj. same konty proste itd pasują mi do reszty mebli. Brak klamek to z jednej strony małe dzieci a z drugiej właśnie styl pozostałych mebelków.
Gdybyś chciał zrobić to jeszcze estetyczniej to musiałbyś nie popełnić moich błędów.
1. Akwarium kończy się idealnie z szafką i przez to z boku widać syropian... mogłem zrobić stelaż na 200cm jak akwarium i dorzucić 18mm płytęna bok. Miałem to zaklejone czarną taśmą ale moja córka wybitnie sobie ją upodobała.. ;] Teraz za to skubie styropian...
2. Fron można zrobić z jdnego kawałka a nie kilku jak ja. Ale wymaga to durzo więcej pracy a różnicę widać TYLKO przy otwieraniu drzwiczek (nie licząc łączenia desek po bokach ale to na prawdę detal).
No i co najważniejsze... Jak mi żona wymyśli, że chce meble białe albo fioletowo pomarańczowe... to za jakieś 200pln plus godzinka pracy mam NEW STYLE A akwa sobie stoi jak stało.... Same zalety ;]
Stelaż
Szkło na miejscu:
Wstępna zabudowa:
Oraz gotowa szafka. Proszę tylko patrzeć na szafkę Samo akwarium to moje początki... A nie mam teraz zdjęcia całości a przecież nie o to w tym poście chodzi.
Mnie osobiście moja szafka wydaję się bardzo estetyczna. Pomijam fakt koloru bo akurat salon mam w kolorze Venge. Sama prostota tj. same konty proste itd pasują mi do reszty mebli. Brak klamek to z jednej strony małe dzieci a z drugiej właśnie styl pozostałych mebelków.
Gdybyś chciał zrobić to jeszcze estetyczniej to musiałbyś nie popełnić moich błędów.
1. Akwarium kończy się idealnie z szafką i przez to z boku widać syropian... mogłem zrobić stelaż na 200cm jak akwarium i dorzucić 18mm płytęna bok. Miałem to zaklejone czarną taśmą ale moja córka wybitnie sobie ją upodobała.. ;] Teraz za to skubie styropian...
2. Fron można zrobić z jdnego kawałka a nie kilku jak ja. Ale wymaga to durzo więcej pracy a różnicę widać TYLKO przy otwieraniu drzwiczek (nie licząc łączenia desek po bokach ale to na prawdę detal).
No i co najważniejsze... Jak mi żona wymyśli, że chce meble białe albo fioletowo pomarańczowe... to za jakieś 200pln plus godzinka pracy mam NEW STYLE A akwa sobie stoi jak stało.... Same zalety ;]
- krzyś
- junior
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 13:14
- Imie i Nazwisko: Krzysztof Gawryłowicz
- Lokalizacja: Białystok
Nie, no Panowie,
Stelaż pierwsza klas, tylko czy nie jest on znacznie przeprojektowany. Z tego co widać , to śmiało wytrzyma dwa takie akwaria, jedno na drugim
Coraz bardzie przemawia ta stal do mnie, cały czas tylko zastanawiam się nad obudowaniem. Nie zastanawiałeś się , aby te wsporniki pionowe wspawać z obróceniem o 90st, wówczas bez problemu do profilu o ok 3,5 cm można zamocować zawiasy puszkowe. Zastanawiałem się też, aby pominąć tą listwę poziomą i dać same drzwiczki, tak aby zachodziły własnie na akwa.
A jak wygląda pokrywa, o ile tam jest????
A możesz coś jeszcze napisać o tej "fabryce" , która jest pod tym stelaże. Czy ta pompa od CO zdaje egzamin???, w jaki sposób rozwiązałeś problem filtracji???
pozdrawiam
Stelaż pierwsza klas, tylko czy nie jest on znacznie przeprojektowany. Z tego co widać , to śmiało wytrzyma dwa takie akwaria, jedno na drugim
Coraz bardzie przemawia ta stal do mnie, cały czas tylko zastanawiam się nad obudowaniem. Nie zastanawiałeś się , aby te wsporniki pionowe wspawać z obróceniem o 90st, wówczas bez problemu do profilu o ok 3,5 cm można zamocować zawiasy puszkowe. Zastanawiałem się też, aby pominąć tą listwę poziomą i dać same drzwiczki, tak aby zachodziły własnie na akwa.
A jak wygląda pokrywa, o ile tam jest????
A możesz coś jeszcze napisać o tej "fabryce" , która jest pod tym stelaże. Czy ta pompa od CO zdaje egzamin???, w jaki sposób rozwiązałeś problem filtracji???
pozdrawiam
Ehh.. stanowczo przeprojektowane... ale to wynikło z tego, iż akurat taki materiał był dostępny od ręki...
Jeżli idzie o kwestie montażowe to wszystko zależy jak chcesz by ta szafka wyglądała. Mi zależalo na takim a nie innym wyglądzie. Można zrobić tak, aby drzwiczki "chowały" się w otwory, możesz zrobić właśnie duże drzwi na cały front... Wszystko po prostu na spokojnie sobie rozrysuj. Dzisiaj będe w domu i jak nie zapomnę aparatu to zrobię Ci więcej zdjęć z zawiadami włącznie.
A co do pokrywy... no cóż tutaj nie mam się czym pochwalić.. .przekombinowałem w pewnym momencie kombinując z siłowniami... źle je zamontowałem i miałem szparę... Wstyd się przyznać ale kolega u mnie był... popiwkowaliśmy i stwierdziłem, że koniecznie muszę ją od razu naprawić... i efekt był taki, że wszystko na drugi dzień poszło do śmieci. Zostawiłem tylko jedną listwę która dosłownie stoi na rantach akwarium i odcina światło.
Nową zrobię dopiero na nowym mieszkaniu bo teraz przeprowadzam się. Ale daje spokój z kombinowaniem. Zrobię zwykłą koronę opartą o szybę. Nie wiem tylko czy szyby będe montować nakrywkowe czy dam spokój.
A co do filtracji... u mnie się sprawdziła. Jest bardzo praktyczna, no3 po 2 tygodniach na poziomie 25jednostek a rybska stanowczo przekarmiam... Pompa CO ma tylko zalety. Jest niesłyszalna, nie ma jakiegokolwiek wpływu na parametry wody, zawsze "wstanie" po awarii prądu, nie pęknie, nie pocieknie... śrubunki są bardzo solidne... No może jak mam coś znaleść na minus to to, że jej konstrukcja nie umożliwia "zasysania" wody... czyli musisz w nią wcisnąć wodę by odpowietrzyć.. ale to detal bo robi się to banalnie....
Cała filtracja z czasem trochę się pozmieniała gdy teorie przełożyłem na praktykę. Początkowo miałem inne wielkości wkładów itd. Ale najlepszy rezultat uzyskałem tak jak mam teraz czyli: Wstępna filtracja mechaniczna - 20 mikronów - wkład wymieniany co 2 tygodnie (chyba, że mam lenia to co 3 i to bez afery jakiejkowliek). następnie pompa CO. Dalej dwa wkłady po 50 mikronów jako wkłady biologiczne, wymieniane co jakieś 6-7 miesięcy. Oczywiście nigdy 2 na raz i najlepiej w dużych odstępach.
2 pozostałe filtry co widzisz na zdjęciu to oczyszczanie wody z kranu która uzupełniam przy podmianie. pierwszy to 5 mikronów drugi to wkład węglowy.
To co ważne... wszystkie wkłady to sznurkowce, żadnych piankowych czy wielokrotnego użytku. Ale skoro kupując karton za wkład 20mikro płacę w granicach 2,70PLN.... to miesięcznie nawet jakbym 4 wkłady zurzył to chyba nie ma afery....
Jeżli idzie o kwestie montażowe to wszystko zależy jak chcesz by ta szafka wyglądała. Mi zależalo na takim a nie innym wyglądzie. Można zrobić tak, aby drzwiczki "chowały" się w otwory, możesz zrobić właśnie duże drzwi na cały front... Wszystko po prostu na spokojnie sobie rozrysuj. Dzisiaj będe w domu i jak nie zapomnę aparatu to zrobię Ci więcej zdjęć z zawiadami włącznie.
A co do pokrywy... no cóż tutaj nie mam się czym pochwalić.. .przekombinowałem w pewnym momencie kombinując z siłowniami... źle je zamontowałem i miałem szparę... Wstyd się przyznać ale kolega u mnie był... popiwkowaliśmy i stwierdziłem, że koniecznie muszę ją od razu naprawić... i efekt był taki, że wszystko na drugi dzień poszło do śmieci. Zostawiłem tylko jedną listwę która dosłownie stoi na rantach akwarium i odcina światło.
Nową zrobię dopiero na nowym mieszkaniu bo teraz przeprowadzam się. Ale daje spokój z kombinowaniem. Zrobię zwykłą koronę opartą o szybę. Nie wiem tylko czy szyby będe montować nakrywkowe czy dam spokój.
A co do filtracji... u mnie się sprawdziła. Jest bardzo praktyczna, no3 po 2 tygodniach na poziomie 25jednostek a rybska stanowczo przekarmiam... Pompa CO ma tylko zalety. Jest niesłyszalna, nie ma jakiegokolwiek wpływu na parametry wody, zawsze "wstanie" po awarii prądu, nie pęknie, nie pocieknie... śrubunki są bardzo solidne... No może jak mam coś znaleść na minus to to, że jej konstrukcja nie umożliwia "zasysania" wody... czyli musisz w nią wcisnąć wodę by odpowietrzyć.. ale to detal bo robi się to banalnie....
Cała filtracja z czasem trochę się pozmieniała gdy teorie przełożyłem na praktykę. Początkowo miałem inne wielkości wkładów itd. Ale najlepszy rezultat uzyskałem tak jak mam teraz czyli: Wstępna filtracja mechaniczna - 20 mikronów - wkład wymieniany co 2 tygodnie (chyba, że mam lenia to co 3 i to bez afery jakiejkowliek). następnie pompa CO. Dalej dwa wkłady po 50 mikronów jako wkłady biologiczne, wymieniane co jakieś 6-7 miesięcy. Oczywiście nigdy 2 na raz i najlepiej w dużych odstępach.
2 pozostałe filtry co widzisz na zdjęciu to oczyszczanie wody z kranu która uzupełniam przy podmianie. pierwszy to 5 mikronów drugi to wkład węglowy.
To co ważne... wszystkie wkłady to sznurkowce, żadnych piankowych czy wielokrotnego użytku. Ale skoro kupując karton za wkład 20mikro płacę w granicach 2,70PLN.... to miesięcznie nawet jakbym 4 wkłady zurzył to chyba nie ma afery....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości