Dość poważny problem totalnego amatora. Pasożyty?

Choroby dyskowców, sposoby leczenia oraz leki, diagnoza za pomocą mikroskopu.

Moderatorzy: niki 28, _TOM_, Kazimierz1961

Awatar użytkownika
Luzak
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2018, 12:09
Imie i Nazwisko: Tomasz Tomasz
Miejsce zamieszkania/miasto/: Opole

Dość poważny problem totalnego amatora. Pasożyty?

Post autor: Luzak » 07 lis 2018, 11:20

Witam.
Jestem typowym amatorem, ktory swoją przygodę z akwarium słodkowodnym zaczął jakieś trzy miesiące wstecz.
Zachwycony pięknem dyskowców - kąpany w gorącej wodzie, bez większego przygotowania jak i niezbędnej wiedzy postanowiłe zakupić paletki i skalary.
Do rzeczy..

Zbiornik 100 x 40 :50

NO3 - ok10
NO2 - ok 0,3
GH - 7
KH - 6
Ph 6,8

W zbiorniku na tę chwilę są trzy młode paletki (2 x red turkus, 1 x red marlboro), oraz trzy młode skalary.
Na dnie pięć kirysków lamparcich, dwa razy otosek przyujściowy.
Finalnie chciałbym zostawić parę palet i parę skalarów.
Pierwsze w moim zbiorniku zagościły żaglowce. I tutaj nie było problemów żadnych.
Rybki szybko się zaaklimatyzowały i jak na moje amatorskie oko rosną fajnie i dość szybko.
Dwa - trzy tygodnie później postanowiłem dokupić trzy paletki.
I tutaj zaczyna się taniec mojej amatorszczyzny - tak proszę krzyczeć i bić po łapskach..
Paletki bez kwarantanny wpuściłem do zbiornika. Zastosowałęm zasadę tylko jedną - starałem się przyzwyczaic je do wody akwariowej.
Najpierw standardowo worek na powierzchnie, potem stopniowe dolewanie wody aż do wpuszczenia.
Jedna z palet dość szybko zintegrowała się z żaglowcami. Dwie kolejne już nie.
Red marlboro wiecznie była pochowana, red turkus mocno ciemny i też dość schowany.
Na początku zupełnbie mnie to nie martwiło. Uważałęm, że musi minąć trochę czasu...
Niepokoić mnie zaczął fakt, że nie widziałem by pobierały pokarm (znaczy te dwie wskazane), jak i by wydalały.
Na tamtą chwile karmiłem je płatkami d50, płatkami tetra rubin.