PARAMETRY WODY

Woda i jej parametry

Moderatorzy: krisaczek, mkozubski

GOLUMN
junior
junior
Posty: 38
Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:22
Imie i Nazwisko: Robert Jedynak
Miejsce zamieszkania/miasto/: Inowrocław
Lokalizacja: Inowrocław

PARAMETRY WODY

Post autor: GOLUMN » 26 wrz 2014, 14:15

Witam wszystkich.
Za jakiś czas chcę założyć akwarium z dyskowcami i poprosiłem moje wodociągi o kilka parametrów wody.Oto one:
-Twardość Ogólna - 461 mg/l CaCO3
-Twardość Węglanowa - 330 mg/l CaCO3
-Jon Amonowy - <0,05 mg/l
-Azotany - 2,50 mg/l
-Azotyny - <0,02 mg/l
-pH - 7,7
Co o tym myślicie?Mogę myśleć o trzymaniu dyskowców w swoim akwarium?Jestem początkujący w tym temacie i bardzo proszę was o rady.Na pewno nie będę próbował ich rozmnażać.Przynajmniej nie na tym etapie mojej wiedzy.Może za parę lat.
W tej chwili zależy mi na ładnym akwarium z tymi pięknymi rybami.
Jak przygotować wodę,w której będą mogły pływać.Jak trochę zejść z parametrami bez filtra RO?
Ktoś mi kiedyś powiedział,żebym trzymał dyskowce w wodzie jaką mam i za dużo nie kombinował i najlepiej kupił dyskowce o średnicy ok.5cm.Ta wypowiedź tak bardzo mnie ucieszyła,że nie jest tak źle i będę mógł spełnić swoje marzenie.

Awatar użytkownika
jzajonz
entuzjasta
entuzjasta
Posty: 1393
Rejestracja: 11 gru 2004, 13:18
Imie i Nazwisko: Janusz Zajonz
Miejsce zamieszkania/miasto/: Balczewo
Lokalizacja: Balczewo k Inowrocławia

Re: PARAMETRY WODY

Post autor: jzajonz » 26 wrz 2014, 19:50

ph 7.7 :?: byłoby już nieźle ale z pewnością jak zmierzysz to okaże się że jest powyżej 8. Twardość skała więc o zakwaszaniu bez zmiękczania nie ma mowy. Ale najlepiej kiedyś wpadnij do mnie, pogadamy.

Awatar użytkownika
_TOM_
członek PKMD
Posty: 4162
Rejestracja: 09 sie 2006, 12:37
Imie i Nazwisko: Tomek Borowski
Miejsce zamieszkania/miasto/: Gdynia
Lokalizacja: 3MIASTO

Re: PARAMETRY WODY

Post autor: _TOM_ » 26 wrz 2014, 20:04